Jubilea

Oud Nieuws

Jacques

15-09-2019

Kootwijk

15 september 2018

Wingerdrunners verzamelen zich in Kootwijk. Het is monumentendag en het toeval wil dat wij enige monumentale lopers missen. Ik noem Cees, Henk,Peter, maar natuurlijk ook Cita, Columba,Mica,Mariette,Marieke ...kortom een select gezelschap.

Persoonlijk loop ik de eerste kilometer mee met Linda, een pure kwelling. Zij probeert vol interesse te vragen naar mijn kleinkinderen. Ik ben daar vol van en kan daar eindeloos over vertellen, alleen niet als ik met Linda loop. Dan vind ik een antwoord met uitsluitend ja of nee al een hele prestatie terwijl zij volzinnen met bijzinnen kan produceren. Kortom een totaal ongelijke situatie.

Gelukkig nemen zij en Esmeralda na een kilometer afscheid van ons en kan ik mij voegen bij Ton die gelukkig ook geen woord kan uitbrengen als hij hardloopt. Alleen het piepje van zijn klokje is ons communicatiemoment.

Tijdens het koffiemoment blijken er opeens twee loopsters te ontbreken. Wanneer je klein en slank bent verdwaal je natuurlijk eerder en dat gebeurt dan ook. Ondanks een duidelijke aanwijzing van Ton slagen zij er in om totaal de verkeerde kant op te gaan. Wij dachten altijd dat onze gerenommeerde spoorzoeker ons op een dwaalspoor bracht maar ook zonder hem kan je de weg volledig kwijt raken. Hoe was het ook weer.... vrouwen komen van Venus en mannen van Mars?

Mannen lezen kaart en vrouwen navigeren op gevoel? helaas kon de discussie niet verder worden gevoerd. Het was kwart voor 11 en we wilden naar huis. Dank nog aan Peter(die lover van Es) die uiteindelijk de twee dolende vrouwen weer veilig thuis bracht

Jacques

Links of rechts marsvenus
Kootwijk

oud_gastenboek

Dit gastenboek kan alleen maar GELEZEN worden vanwege zijn OUDERDOM. BEKIJK OUD GASTENBOEK

Schrijf een bericht in ons nieuwe gastenboek.

Bekijk hier nieuw gastenboek.